اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

مذاکرات‌تمدیدشود، بورس ریزش‌شدیدی دارد؟


  

از زمان بازگشایی پالایشگاه ها شاخص رشد کرد، بعد از آن خبر توافق لوزان باعث رشد شاخص شد و روند مثبت مذاکرات شاخص را به اوج خود رساند.

بعد از آن بازار شروع به ریزش کرد و پشت آن هیچ دلیل منطقی و بنیادی وجود نداشت. طی هفته گذشته شاخص روند صعودی داشت و خیلی ها معتقد بودند که این رشد ناشی از اطلاعات نهانی و پشت پرده مذاکرات است. تا جایی که شاخص ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و دیروز هم ۲۷۶ واحد مثبت بود.

پرویز برات لو کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس ۲۴ با اشاره به روند گذشته و تحلیل از روند تغییر شاخص در آینده عنوان کرد: در بازار فروشنده ها تصمیم اشتباه می گیرند و به دلیل حجم نقدینگی کم از سهم خارج شده و آن را می فروشند. در این بین نوسان گیر ها بازار را خراب می کنند،زیرا با ۶ الی ۷ درصد سود از سهم خارج می شوند.

برات لو گفت: عده ای از حقوقی ها خرید و فروش کرده و بازار را خراب می کنند و از طرفی اکثر معامله گرها نوسان گیر شده اند.

وی افزود: بازار پایین نخواهد داشت و شاخص زیر ۶۱۷۰۰ نخواهد رفت حتی اگر توافقات هم تمدید یا منفی شود اتفاق خاصی نخواهد افتاد و بیشتر از این ریزش نخواهیم داشت.اگر شاخص بتواند بالای ۶۳ هزار تثبیت شود و از طرفی ۶۶۵۰۰ که سقف کانال است را بشکند تا ۸۴ هزار رشد خواهد کرد و این رشد صعودی ادامه خواهد داشت حتی اگر نتیجه مذاکرات منفی شود.

برات لو این موضوع را اینگونه توضیح داد که : شاخص ۴۸ هزار را نخواهد دید زیرا در این صورت قیمت سهم ها وهمچنین صادرات نفت افت خواهد کرد و این از لحاظ بنیادی درست نیست.

در صورتی که مذاکرات تمدید شود با توجه به این که در حال حاضر اکثر پالایشگاه ها بسته هستند، تاثیر زیادی بر شاخص نخواهد داشت. در صورتی که بند هایی از توافق انجام شود و توافق بر سایر بند ها منوط به تمدید مذاکرات خواهد بود. بازار در طی توافق در چند مرحله صعود خواهد داشت و شیب صعود تدریجی بسته به درصد توافق متفاوت خواهد بود،اما شاهد ریزش شدیدی نخواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد