اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

حرکت نقدینگی به سمت بورس


  

بورس تهران که روند حرکتی خود را از چهارشنبه گذشته آغاز و در روز گذشته و با بازگشت پالایشگاه‌ها تشدید کرده بود، امروز نیز با ادامه روند مثبت و رشد قیمت سهام شرکتها مواجه شد.به طوری که در بازار امروز تمایل به خرید سهام افزایش پیدا کرد و شاخص بورس با رشد 563 واحدی به کانال 64 هزار و 839 واحدی رسید.
نزدیک شدن به زمان نهایی مذاکرات هسته‌ای در تیرماه، ابلاغ قانون حمایت از تولید و بازگشت پالایشگاه‌ها به بورس از جمله دلایلی است که برای آغاز روند رو به رشد بورس و ورود نقدینگی به سمت آن ذکر می شود به طوری که در بازار امروز نیز شرکت‌های پالایشگاهی از بیشترین تقاضای بازار برخوردار شدند و در کلیت بازار تاثیر مثبت گذاشتند.
در بازار مثبت امروز شرکتهای تاپیکو، پالایشگاه بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، مپنا، بانک ملت، سایپا، بانک تجارت، بانک صادرات، ایران خودرو، بانک کارآفرین و غدیر بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.این در حالی است که شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس و مخابرات در شاخص بورس بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند.
امروز نیز همانند روز گذشته پالایشگاه اصفهان و بندرعباس از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نورد آلومینیوم و سیمان قائن و درود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
با آغاز روند حرکتی بورس تهران و نیز رشد نسبی قیمت سهام شرکت‌ها، حجم و ارزش معاملات نیز با رشد مواجه شد به طوری که در معاملات امروز بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 190 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 283 هزار میلیارد تومان رشد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد