اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

محاسبات پالایشگاه ها تا ۳۱ تیر نهایی می شود/ فعلا" هیچ رقمی قطعی نیست


  

یک مقام مسئول با اشاره به لزوم مشخص شدن قیمت نفت برای انجام محاسبات و اعلام یارانه ها به پالایشگاه ها گفت:فعلا"هیچ رقمی قطعی نیست ولی محاسبات جدید تا۳۱ تیر نهایی و مشخص می شود. و .

یک مقام مسئول در مجموعه وزارت نفت در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با دو اعلامیه هفته گذشته شرکت ملی پالایش و پخش که با توقف نماد پالایشگاه ها و سردرگمی مدیران و سهامداران این شرکت ها همراه بود، اظهار داشت: درباره آن دو اعلامیه صبحتی نشود بهتر است. چون مربوط به گذشته بوده و مشکلی را حل نمی کند.

وی در برابر این سئوال که آیا محاسبات دیگری برای یارانه پالایشگاه ها انجام می شود و این موضوع مهم دارای چه ابعادی است؟ توضیح داد: واقعیت این است که به دلیل لزوم تهیه و ارایه اظهارنامه های مالیاتی شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین 9 پالایشگاه خصوصی و دولتی تا پایان تیر ماه و همچنین نهایی شدن صورت های مالی ، این موضوع باید تا پایان 31 همین ماه مشخص و شفاف شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل شرکت ملی پالایش و پخش درحال انجام محاسباتی برای پالایشگاه ها است اما نهایی شدن آن به ارقام تعیین شده نفت از سوی شرکت ملی نفت ایران وابسته است . این اطلاعات در مورد کل فرآورده های نفتی تولیدی طی روزهای آینده ارایه می شود تا شرکت ملی پالایش و پخش هم قادر به تهیه چند سناریو و نهایی کردن ارقام مربوط به یارانه ها شود و اعلامیه مربوطه را صادر کند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت سه متغیر قیمت نفت، نرخ خرید فرآورده ها و ارقام یارانه ها در آینده پالایشگاه ها ، در واکنش به این سئوال که اثر چند صد میلیارد تومانی تغییر ارقام یارانه ها بردرآمد پالایشگاه ها در اعلامیه قبلی چقدر صحت دارد؟ به بورس پرس توضیح داد: همانطوری اعلام شد بهتر است وارد رویدادهای گذشته و بی اثر نشویم. بنابراین تا زمان دریافت ارقام قیمت نفت ، مبالغ یارانه هم نامشخص خواهد بود. به همین دلیل تاکنون هیچ نتیجه ایی به دست نیامده تا اعلام شود.

وی در برابر این نکته که سهام شرکت های پالایشگاهی به دلیل غیر شفاف بودن موضوع یارانه ها و قیمت نفت با نوسان قیمتی و تشکیل و حذف صف های خرید مواجه شده اند و سهامداران هم به حق باید از آینده این گروه مطلع باشند تا تصمیم گیری بهتری کنند، اظهار داشت: این موارد درست است اما تا زمان نهایی شدن محاسبات جدید باید صبر کرد. این موضوع حداکثر تا پایان همین ماه نهایی و مشخص می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد