اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

روند صعودی بازار سرمایه با خوشبینی نسبت به مذاکرات


  بهمن آرمان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص روند روزهای گذشته بازار سرمایه گفت: رفتار شاخص در روزهای اخیر با نوسان همراه بوده و یک خوشبینی مفرط نسبت به نتیجه مذاکرات لوزان باعث شده تا روند بازار سرمایه سیر صعودی به خود بگیرد.


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد خوشبینی نسبت به مذاکرات تا حدودی درست بوده ولی مشکل اصلی بورس در سال 92 توسط مجلس ایجاد شد و باعث صعود شاخص بورس تهران شد و مسئله دیگر افزایش شش برابری قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی است که ارزش بازار آنها حدود 50 درصد بورس تهران را تشکیل می‌دهد.

کارشناس اقتصادی با بیان مشکلات موجود در مسیر بازار سرمایه گفت: مشکلات داخلی بازار سرمایه هنوز به طور کامل حل نشده و پیش‌بینی درمورد سود شرکت‌ها با مقیاس کمتری صورت می‌گیرد.

آرمان با اشاره به روند بازار سرمایه با توجه به سیر مذاکرات هسته‌ای گفت: در حال حاضر با وجود آینده روشن مذاکرات بازار سرمایه روند رو به رشدی را تجربه می‌کند اما این روند رو به رشد کاذب و احساسی بوده و از مبنای علمی برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: قبل از رفع تحریم‌‌ها باید اقدام به حل مشکلات داخلی بورس از جمله پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و معدنی داشت که نقش مهمی در روند صعودی بازار دارند که هنوز شرایط این صنایع مشخص نشده و با وجود بهره مالکانه بالای آنها و عدم قیمت‌گذاری پتروشیمی‌ها، بازار سرمایه همچنان در ابهام بوده و علاوه بر این بازار جهانی نیز با رکود مواجه است.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: شفاف‌سازی شرکت‌های پالایشگاهی به تنهایی نمی‌تواند باعث رشد شاخص بورس شود و باید تمامی موانع برای رشد این بازار در کنار هم فراهم باشد تا شاهد سیر صعودی در بورس باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد