اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

قدم بعدی قیمت نفت چیست؟


  

اری والد، از شرکت «اوپنهایمر» و ارین گیبز از «اس.اند.پی کپیتال آی.کیو» (S&P Capital IQ) طی مصاحبه‌هایی با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» به گفت‌وگو درباره روند حرکتی قیمت نفت و سهام انرژی پس از تصمیم هفته گذشته فدرال‌رزرو پرداختند.
به گزارش صبحانه، روز جمعه برای نفت روز سختی بود. قیمت نفت یک بار دیگر چند درصد سقوط کرد که در واقع یکی از بزرگ‌ترین ریزش‌های رو به پایین نفت‌خام در سال جاری بوده است. اگرچه عرضه و تقاضا عامل مهمی در تعیین قیمت نفت است، اما مسائل فنی نیز تأثیر زیادی دارد. در ذهن بسیاری این سؤال به وجود آمده که قیمت نفت به کجا خواهد رفت؟

اری والد از «اوپنهایمر» در این باره به «سی‌‌ان‌بی‌سی» گفت: ما نشانه‌هایی از تثبیت را در بازار می‌بینیم، اما به مشتریان‌مان پیشنهاد می‌کنیم که روی بالا رفتن قیمت نفت سرمایه‌گذاری نکنند، چراکه هنوز نوسانات بیشتری در انتظار این بازار است.

وی در مورد ایجاد ثبات در بازار،‌ یکی از نشانه‌های مثبت را پایین رفتن زیاد قیمت نفت در هفته‌های اخیر توصیف کرد و افزود: شیب نمودار مماس بین دو قیمت پایین -که اخیراً تجربه کردیم- کاهش یافته است. هرچند ما هنوز از سهام نفت دوری می‌کنیم، زیرا نرخ رشد آن کند است.

مجری «سی‌ان‌بی‌سی» خاطرنشان کرد که با بررسی قیمت ماهانه نفت ظرف 25 سال گذشته، دریافته است که متوسط قیمت نفت خام حدود 48 دلار بوده است و بنابراین قیمت کنونی نفت با میانگین قیمت 25 سال گذشته یکی است و شرکت‌های نفتی ممکن است مجبور شوند که ارزش دارایی‌هایشان را بازبینی کنند.

ارین گیبز نیز اشاره کرد که بیشتر نگرانی‌‌ «اس.اند.پی کپیتال آی.کیو» مربوط به سهام انرژی است و افزود: گزارشی اخیراً منتشر شده که نشان می‌دهد موجودی‌ نفت در بیشترین حالت قرار دارند. وقتی ذخایر موجود در بیشترین حالت و نزدیک به 1.3 میلیارد بشکه باشد، نمی‌توان توقع بالا رفتن قیمت را داشت.

گیبز ادامه داد: اگرچه کاهش ارزش برابری دلار با افزایش نرخ‌بهره فدرال‌رزرو در کوتاه مدت می‌تواند به قیمت نفت کمک کند، اما در بلندمدت، شاهدیم که متغیرهای بنیادی و تقاضا باعث کاهش قیمت شده‌ است.

اندرو سالیوان، مجری «سی‌ان‌بی‌سی» همچنین اشاره کرد که اگر قیمت نفت در سطح کنونی باقی بماند، ظرف دو سال آینده برخی شرکت‌ها ورشکست خواهند شد.

گیبز پیش‌بینی کرد که در اواخر نیمه دوم سال 2016 شاهد رشد بالقوه قیمت نفت باشیم و ضمن تأیید سخنان سالیوان ادامه داد: برخی شرکت‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های موجود از قبیل مخارج انبارداری و نیستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد