اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

پوست موز کار دست شاخص داد


  

روند منفی قیمت سهام گروه های بانکی، پالایشی، حمل و نقل، خودرو و پتروشیمی بیشترین تأثیر منفی را در افت شاخص کل بر جای گذاشتند که در صدر آنها نمادهایی همچون "حکشتی"، "شبندر" ، "وبملت"، "فولاد"، "خودرو"، "فارس" و "و پاسار" قرار دارند.
شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری و در پی تداوم روند نزولی بازار سرمایه با افت بیش از 650 واحدی مواجه گردید و در نهایت به یک کانال پایین تر یعنی 61 هزار واحدی وارد شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، نماگر بازار سرمایه در حالی امروز محدوده 61 هزار و 603 واحدی را به خود دید که این رقم فاصله چندانی با مرز 61 هزار و 532 واحدی شاخص کل در 26 اسفند ماه سال 93 یعنی روز بازگشایی نماد معاملاتی پنج شرکت پالایشی ندارد و شاخص در روز مذکور به پایین تر سطح در سال 93 رسیده بود. از این رو به نظر می رسد بازار سرمایه در شرایطی که به پایان نیمه اول سال جاری نزدیک می شویم و خبرهای مثبتی در حوزه سیاسی و انجام توافق برجام شنیده می شود به محدوده اوایل سال جاری بازگشته است.

این اتفاق در حالی امروز رخ داد که تحلیلگران تکنیکالی معتقد بودند که امروز شاخص کل با برخورد به حمایت مهم خود روند صعودی را در پیش می گیرد و بازار سرمایه به مسیر صعودی باز می گردد. بر این اساس به نظر می رسد با روند امروز قیمت سهام شرکت ها و شاخص کل تکنیکالیست ها که به تغییر مسیر بازار سرمایه طی معاملات روز جاری دلخوش کرده بودند و به امروز امیدوار بودند، امیدشان به یأس تبدیل شده و این افراد نیز به جرگه سهامداران نا امید بورس پیوستند.

 این در حالی است که برخی دیگر از تحلیلگران تکنیکالی در خصوص تداوم افت شاخص کل طی روزهای آینده و ورود آن به کانال های پایین تر و رسیدن به محدوده 58 تا 59 هزار واحدی نیز اظهار نظر می کنند.

حال باید دید که مسئولان و مقامات دولتی و متولیان بازار سرمایه چه راه کار و چاره ای برای بازار سرمایه می اندیشند، بازاری که اگر چه یکی از مولدترین بازارهای مالی است و پتانسیل ها و ابزارهای زیادی برای توسعه و رشد اقتصادی کشور در اختیار دارد، اما از سوی مسئولین اقتصادی مورد بی مهری و غفلت قرار گرفته است.

در پایان این گزارش می افزاید، تا لحظه تنظیم این گزارش حجم معاملاتی بیش از 439 میلیونی به ارزش بیش از 169 میلیارد تومان در بورس رقم خورده و روند منفی قیمت سهام گروه های بانکی، پالایشی، حمل و نقل، خودرو و پتروشیمی بیشترین تأثیر منفی را در افت شاخص کل بر جای گذاشتند که در صدر آنها نمادهایی همچون "حکشتی"، "شبندر" ، "وبملت"، "فولاد"، "خودرو"، "فارس" و "و پاسار" قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد